Devam Eden Araştırma Projeleri

Matematik Öğretmen Adayları için Olasılıksal Kavram Envanteri
Starting Date:
Temmuz, 2022
Expires:
Temmuz, 2024
Sponsor:
BAP- Start-up Projesi
Team:
Proje Yürütücüsü: Kemal AKOĞLU, Danışman: Sibel KAZAK (ODTÜ), Proje Asistanı: Selen ÇAYLI
Description:

Bu projenin amaçları,
•    Matematik öğretmen adaylarının olasılık kavramları konusundaki bilgilerini, anlayışlarını saptama
•    Olasılık öğretimi konusundaki hazır bulunuşlarını gözleme,
•    Veri araştırmaları yoluyla istatistik öğretimi çerçevesini ve dijital simülasyonları kullanarak olasılık öğretim becerilerini geliştirme

    Bilim e-iletişimi projesi
    Starting Date:
    Temmuz, 2022
    Expires:
    Temmuz, 2024
    Sponsor:
    BAP- Start-up Projesi
    Team:
    PI- Yürütücü: Gaye Defne CEYHAN, Araştırmacı: Dilara KARA ZORLUOĞLU
    Description:

    Projenin amaçları:
    •    buluşmaların öğrencilerin STEM alanlarına yönelik ilgi ve tutumları üzerindeki etkilerini incelemek,
    •    paydaşların (yani öğrenciler, öğretmenler ve bilim insanları) bilim iletişim deneyiminin kazanılmasıyla ilgili görüşleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları araştırmak,
    •    buluşmalar öncesinde ve sırasında öğrenci sorularının sayısını, odağını ve kalitesini incelemek.
     

    Algıların ve Özdüzenlemeli Öğrenmenin Sanal Gerçeklik Ortamlarında Multimodal Veri ile İncelenmesi
    Starting Date:
    Eylül, 2021
    Expires:
    Ağustos, 2022
    Sponsor:
    BAP - Multidisciplinary Project
    Team:
    Engin Ader (PI-yürütücü), Emre Uğur (researcher-araştırmacı), İnci Ayhan (researcher-araştırmacı)
    Description:
    Projenin temel amaçları şu şekilde sıralanabilir:

    ❏ Boğaziçi Üniversitesi’nde çok disiplinli bir Sanal Gerçeklik
    Laboratuvarının kurulması,
    ❏ Aksiyon sırasında beynin işlevi konusunda daha iyi bir anlayışa
    ulaşabilmek için görsel-motor koordinasyonu, sanal gerçeklikte
    avatar temsili, vücut aidiyeti ve vücut-şeması (body-schema)
    konularında temel araştırma yapmak,
    ❏ SG teknolojisinden faydalanırken multimodal verilerin öğretmen
    adaylarının özdüzenlemeli öğrenmesini incelemek için
    kullanılması.